Hi-eSCR

Hi-eSCR principe

IVECO heeft ervoor gekozen de motorefficiëntie te verhogen en de hoeveelheid vaste deeltjes die vrijkomt bij verbranding te verminderen door de afwezigheid van gerecirculeerde uitlaatgassen. De resterende hoeveelheid vaste deeltjes wordt verminderd in het passieve roetfilter, de stikstofoxiden in het uitlaatsysteem worden beperkt. Het brandstofverbruik, de prestaties en de betrouwbaarheid worden zo verbeterd.

Het gepatenteerde High Efficiency SCR-systeem kan de stikstofoxidenniveaus met meer dan 95 % terugdringen. Het systeem bestaat uit de volgende elementen:

  • Dieseloxidatiekatalysator (DOC)
  • Passief dieselroetfilter (DPF)
  • AdBlue-doseermodule
  • AdBlue-menginrichting
  • Selectieve katalytische reductie (SCR)
  • Clean Up-katalysator (CUC)


Alle onderdelen van het uitlaatgas nabehandelingssysteem zijn gemonteerd in een compacte, volledig gesloten structuur die geen hinder veroorzaakt bij de montage van een carrosserie of chassisuitrusting en een minimale impact heeft op het gewicht.

Dankzij het geoptimaliseerde verbrandingsregime zijn de deeltjesemissies van de motor al laag. Dit maakt geforceerde regeneratie van het roetfilter overbodig, wat belangrijk is met het oog op brandstofverbruik en periodiek onderhoud. Aangezien de motor alleen schone gefilterde lucht aanzuigt in plaats van gerecirculeerde uitlaatgassen, blijft bovendien de motorslijtage beperkt en blijven de olieverversingsintervallen lang, waarmee onderhoudsintervallen tot 150.000 km mogelijk zijn.

Deel deze pagina op mijn »
Contact
Heeft u vragen of interesse in een van onze producten of diensten neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.