ZF Traxon

ZF Traxon

De geautomatiseerde 12 of 16 gangs Hi-Tronix versnellingsbak is een transmissie met zowel een semi-automatisch als een volautomatisch schakelprogramma. Het systeem bestaat uit een elektrisch aangestuurde en luchtdruk bediende drukgroep  met koppelingsplaat, alsmede een mechanische versnellingsbak zonder synchromesh. Bediening geschiedt middels keuze knoppen op het dashboard en een bedieningshendel aan het stuurwiel indien de semi-automatische gangwissel is geactiveerd.

Geautomatiseerd:   

  • Cursor  9 – 310/330   12TX1410TD    Prise Direct
  • Cursor  9 – 360/400   12TX1810TD    Prise Direct
  • Cursor 11 – 420      12TX2010TD    Prise Direct
  • Cursor 11 – 460      12TX2210TD    Prise Direct
  • Cursor 11 – 480      12TX2210TD    Prise Direct
  • Cursor 13 – 510      12TX2410TD     Prise Direct
  • Cursor 13 – 570      12TX2620TD     Prise Direct

Naast een optionele versie met 4 in plaats van standaard 2 gangen achteruit, is de Hi-Tronix ook leverbaar met 3 andere nieuwe functionaliteiten:

- Creep functie: de koppeling sluit op het moment dat de chauffeur het rempedaal los laat waardoor het voertuig net als bij een volautomatische versnellingsbak met koppelomvormer vooruit “kruipt”.

- Rocking functie: de koppeling en schakelgroep werken in een zogenaamde “jutter” modus snel en kort vooruit-achteruit om uit een situatie te komen waarbij er tijdelijk vanuit stilstand te weinig grip is om van de plek weg te komen.

- Hi-Cruise functie: middels GPS coördinaten, vooraf geprogrammeerde routes en een leerfunctie kan de versnellingsbak het meest efficiente schakelprogramma kiezen, gecombineerd met de Adaptive Cruise Control en de Eco Roll functie.

Deel deze pagina op mijn »
Contact
Heeft u vragen of interesse in een van onze producten of diensten neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.